A piacvezető cégek nagyon szeretnének haladni az 5G hálózatok kiépítésével, de a valóság néha szembe jön, és azt mondja, ne olyan hevesen. 

A Qualcomm tavaly februárban azt mondta, itt az 5G, ideje ünnepelni. Ám azóta kiderült, a járványügyi helyzet nem igazán segített a hálózatok kiépítésében, és a szükséges egyéb feltételek sem ideálisak. Most, hogy Dél-Koreában már egy éve üzemel a világ első teljes 5G hálózata, és Kínában is van ilyen már néhány hónapja, a Bloomberg utána járt, vajon mit jelent mindez a gyakorlatban. Ennek megfelelően egy Huawei P40 Pro segítségével Pekingben azt tapasztalták, hogy az 5G szolgáltatás elégséges volt ahhoz, hogy autóban ülve nagy felbontású (1080p) videót lehessen nézni. Ugyanakkor a metróban és a Guamo bevásárlóközpontban nem volt jel, illetve a központi kormányzat kerületében sem volt megfelelő a lefedettség. A China Mobile egyik képviselője pedig videót küldött arról, hogy a letöltési sebessége meghaladta az 1,1 Gbps-t a pekingi Daxing repülőtéren.

Kép: BlockToro

Hong Kongban a Huawei P40 Pro alkalmazásával végzett tesztek azt mutatták, hogy a nagy felbontású 4K videó streamingje zavartalan még mozgó járműben is. A leggyorsabb letöltési sebességet a szolgáltató  zászlóshajóként üzemelő boltjában mérték, a város központi üzleti negyedében.
Tokióban a Docomo üzletében volt a legerősebb a jel, de onnan nem messze már problémás volt a kapcsolat, amit egy Samsung Galaxy S20-szal, és a Netflix sebességtesztjével vizsgáltak. Tokió mindkét fő repülőtere, két olimpiai létesítménye és a Tokyo Sky Tree is a lefedett területek között szerepel, de a Docomo szerint nyáron és ősszel tovább bővítik a hálózatot.

Címkép: BlockToro