Kép: Alexander Gounder - Pixabay

Az Ericsson Consumer Lab egy rendkívül átfogó felmérést végzet, amiből az derült ki, hogy az 5G-használók messze nem maradéktalanul elégedettek a szolgáltatással. 

Az Ericsson Consumer Lab arra az eredményre jutott, hogy a felhasználók a sebességgel elégedettek, ugyanakkor a megkérdezettek 70 százaléka rosszallását fejezte ki az innovatív alkalmazások hiánya miatt. Főleg annak tükrében, hogy a távközlési szolgáltatók milyen hangzatos ígéretekkel bombázták őket. Nem véletlen, hogy korábbi cikkünkben ilyesmiről is írtunk. A felmérés szerint az emberek hajlandók lennének 10 százalékkal többet fizetni a továbbfejlesztett mobil szélessávért, sőt, 20-30 százalékkal többet az új, innovatív szolgáltatásokért is. Rossz hír azonban, hogy ezeknek legtöbbje még nem áll rendelkezésre.

Az Ericsson Consumer Lab csapata közölte, hogy az általa azonosított 27 lehetséges felhasználási eset közül, amelyet a fogyasztók vonzónak találtak, kétharmada még fejlesztés alatt áll. A már elérhető alkalmazások között olyanok vannak, mint a TV jellegű szolgáltatások, illetve a felhőalapú játékok. Számos olyan újdonság, ami átütő erejű lehet, és nagyban kihasználja az 5G nyújtotta lehetőségeket, még csak kísérleti szakaszban van. Ilyen a 360°-os élő közvetítés, az AR és a VR játékok, az olyan dolgok pedig, mint a 3D-s hologramhívások, AR-ablakok, és az érzékelőkkel továbbfejlesztett szórakozás, még csak korai fejlesztési szakaszban vannak. A felmérés szerint kulcsfontosságú az alkalmazásfejlesztők és más ökoszisztéma-szereplők összekapcsolása, hogy a folyamtok felgyorsulhassanak.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!