Kép: Pixabay

A globális chipválság mindenkit érint, de vajon érdemelhet-e az autóipar több támogatást, mint a telekommunikáció? 

Valamilyen formában mindannyian a saját bőrünkön tapasztaljuk, hogy milyen problémát jelent a szilícium komponensek hiánya világviszonylatban. Ahogy szűkül a kínálat, a cégek, sőt, az iparágak is egymásnak esnek a maradékért vívott harcban. Az American Automotive Policy Council kereskedelmi szövetség szerint az Egyesült Államok kormányának el kell különítenie némi pénzt “az amerikai félvezetőgyártó létesítmények építésének támogatására, amelyek az autóipar segítését szolgálnák. Hasonlóan vélekedik az Alliance for Automotive Innovation kereskedelmi csoport, ami úgy véli, az USA autóiparát kiemelten sújtja ez a fajta válság.

Kép: oskaline – Pixabay

Éppen ezért, a kiadásoknak legalább egy részét új kapacitásokra kell áldozni, természetesen az autógyárak előnyére. Csakhogy akadnak a távközlési iparágnak olyan szereplői amelyek úgy vélik, ez nem lenne más, mint az ő kárukra történő kivételezés. Az NCTA – Az Internet és Televízió Szövetség az FCC felé jelezte, hogy az amerikai autóiparnak nem szabad külön bánásmódban részesülnie, különösen nem a szélessávú hálózatokban használt chipek rovására. Szerintük akkor, amikor globálisan sújtja az iparágakat a hiány, megengedhetetlen az ágazatspecifikus differenciálás. Sőt, kimondottan károsnak tartják, hiszen ha az autóipar támogatása miatt még kevesebb eszköz jut a telekommunikációs szektornak, az gazdasági visszaesést okozhat. Amiben egyébként van valami, hiszen azok az országok, amelyek az 5G-re koncentrálnak, pontosan azért teszik, hogy geopolitikai előnyökre tegyenek szert.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!