Kép: Arrival

Az 5G-vel együtt rohamosan terjednek majd a vezető nélküli közlekedési megoldások, mint amilyen a telephelyen magától közlekedő Robopilot projektben is van. 

A Robopilot projekt részeként ez az első alkalom, hogy vezető nélküli szállítójármű manőverezett az angol posta logisztikai központjában. Az Arrival célja a funkcionalitás és az autonóm vezetési rendszerek közfelfogásának javítása. A terv az, hogy a technológiát minden Arrival járműre kiterjesszék, beleértve a buszokat és az autókat is. A Robopilotot részben az Innovate UK, valamint a Centre for Connected Autonomous Vehicles (CCAV) finanszírozza. A projekt révén az Arrival kifejleszthette és tesztelhette saját automatizált vezetési rendszerét (ADS), amely saját algoritmusokat, mesterséges intelligenciát és hardvereket használ, segítve az önvezető technológia fejlődésének gyors nyomon követését és képességeinek bemutatását.

Kép: Smart Cities World

A vállalat skálázható kereskedelmi ADS-t fejleszt, amely a számítógépes látásra támaszkodik, és nélkülözi a drága érzékelési technológiákat. Az Arrival azt állítja, hogy szükségtelenné teszi a  nagyfelbontású térképeket vagy a nagy pontosságú GPS-t a közutakon való közlekedéshez. A térképek opcionális adatforrásként használhatók rögzített és ellenőrzött környezetben, például csomagküldőben történő navigáláskor. Max Kumskoy, a cég egyik vezetője szerint a depó manőverek a legbalesetveszélyesebb részei a munkavállalók műszakának, és az ő technológiájukkal remélik, nagyobb biztonságot tudnak bevezetni a zárt környezetben előforduló emberi vezetési hibák kiküszöbölésével. A teszteket első körben zárt környezetben végzik, így kiderülhet, hogyan fognak a járműveik működni a közutakon. Az Arrival célja, hogy a Robopilot később az egész világon elterjedjen.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!