Kép: Wikipédia

Az elektromos teherautókat felvonultató flották költségei jóval alacsonyabbak, mint a dízeleseké, ugyanakkor mégsem felhőtlen velük az élet. 

A hét elején volt egy rendezvény a kaliforniai Long Beach-ben, aminek olyan hosszú a neve, hogy inkább le sem írjuk, ellenben az egyik blokkja az elektromos teherautó témája köré épült. Az ott megjelent gyártók és használók egyetértettek abban, hogy ez a nulla károsanyag-kibocsátású teherjárművek elterjedését a Tesla sikerei röffentették be, mivel a cég elég sok befektetőnek keresett szintén elég sok pénzt. Erre erősít rá az, hogy Elon Musk cége jövőre kívánja piacra dobni Semi nevű elektromos igavonóját. Gary Horvath, a Navistar eMobility alelnöke a 250 fős hallgatóság előtt elmondta, az elektromos teherautó flotta teljes üzemeltetési költsége sokkal vonzóbb, mint a dízelesé, extra előnye pedig a nulla károsanyag-kibocsátás.

Kép: FreightWaves

Azt sem titkolta el ugyanakkor, hogy árnyoldalai is vannak a dolognak, ami leginkább a töltésben nyilvánul meg. Ugyanis felmerülnek olyan kérdések egy ilyen járműpark tervezése kapcsán, hogy mennyi áramra van szükség, mennyibe kerül a töltők telepítése, és milyen összeget visz el a töltés. Thomas Healy, a Hyiion vezérigazgatója szerint a kezdő költségek, amelyek nem csupán a járműveket jelentik tetemesek. Egy 150 darab teherautós flotta töltési infrastruktúrájának kialakítása körülbelül 30 millió dollár. Healy elmondta, hogy a teherautók feltöltésére jelentős igények vannak. A Daimler Trucks Észak-Amerika tanulmánya, amely az akkumulátoros-hibrideket részesítette előnyben a hidrogén üzemanyagcellásak helyett, elég fura eredményre jutott. Az jött ki ugyanis, hogy két teherautójának annyi megawatt kellene a töltéshez, ami egyébként a komplett gyárat kiszolgálja. Healy szerint a zöld teherfuvarozás jövője valószínűleg a lehetőségek kombinációja lesz.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!