apple
Kép: Redmond Pie

Az Apple tavaly későn ébredt, aztán viszont letarolta a piacot az iPhone 2020-as generációjával, ám a sikert nem feltétlenül csakis magának köszönheti. 

Úgy tűnt, az Apple csupán külső szemlélője az 5G-s mobilok piacának, ám végül megjelent az iPhone 12 család, és hatalmasat ment. A siker azonban nem csupán annak tudható be, hogy ez lett az első olyan almás telefon, amely már képes volt az ötödik generációs technológiát használni. Ugyanis ott van a szolgáltatók képviselte faktor, amelyek mindent elkövettek annak érdekében, hogy megtartsák az ügyfeleiket. Ennek egyik módja volt az, hogy komoly kedvezményeket biztosítottak a legújabb iPhone modellek megvásárlásához.

apple
Kép: Apple

Most, miközben ott állunk, hogy szinte csak másodpercek vannak a cupertinoi cég idei telefonjainak bemutatásáig, kérdés, hogy ez az ádáz kedvezményharc meddig folytatódik még. Már csak azért is, mert iparági bennfentesek szerint ezúttal inkább evolúciós, semmint forradalmi változások jönnek az újabb generációban. Az Apple a FactSet elemzőinek becslése szerint az ezzel a hónappal befejeződő gazdasági évben 239 millió iPhone-t ad el, ami 27 százalékkal több a korábbi évhez képest. Úgy tudni, az ebből szerzett bevételek 38 százalékkal nőttek a pénzügyi év első kilenc hónapjában. Tim Cook, a vállalat vezérigazgatója idén többször is megkapta azt a kérdést, hogy mik a növekedés további lehetőségei. Ilyenkor általában mindig azt válaszolta, hogy még nagyon korai szakaszában vagyunk az 5G-nek, aminek az elterjedtsége még elég csekély. A Consumer Intelligence Research Partners felmérése szerint a tengerentúli vásárlók kevesebb mint 5 százaléka nevezte meg az 5G-t egy új telefon vásárlásának elsődleges okaként.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!