Kép: Techeblog

Talán nem véletlen, hogy a Facebook és a Ray-Ban-t gyártó EssilorLuxottica együttműködéséből született napszemüveg neve nem utal a közösségi oldalra. 

A minap lett hivatalos a Ray-Ban Stories nevű napszeműveg, ami tulajdonképpen egy olyan okuláré, aminek beépített 5 megapixeles kamerájával fotókat és videókat rögzíthetünk azzal a szándékkal, hogy feltöltsük a Facebookra. Hozzá kell tenni, mostanra ott tart a technológia, hogy a szemüvegről csak közelről látni, valójában mit is tud. Habár működését elvileg LED jelzi, mégis sokan aggódnak személyiségi jogi kérdések miatt. Főleg egy olyan cég esetében, mint a Facebook, aminél amúgy is időről-időre felmerül ez a téma, és többször is negatív előjellel. Habár a napszemüveg még egészen friss kütyü, az olaszok máris további információkat kérnének róla. A Reuters jelentése szerint a Garante, az olasz felügyeleti szerv aggódik az adatvédelmi törvények betartása miatt, különösen, ha gyermekekről van szó. Úgy tűnik, hogy a félelem tükrözi az Amazon Alexa termékeihez hasonló okos hangszórókkal kapcsolatos félelmeket.

A kritikusok szerint ezek az eszközök lehetővé teszik a technológiai óriás számára, hogy az emberek otthonában folytatott beszélgetéseket “lehallgassa”. Az intelligens szemüvegekbe épített kameratechnológia elképzelhető, hogy adatokat töltene fel a Facebookra és más felületekre, ami ugyanilyen aggodalomra ad okot a személyes adatokkal való visszaéléssel kapcsolatban. A Financial Times technológiai szerkesztője, Malcolm More egészen durván fogalmazott egy tweetben, ahol azt írta, hogy “szóval te egy görény vagy, aki úgy akarja filmezni az embereket, hogy közben olyan, mintha átlagos szemüveget viselnél, és közben a Facebook, valamint a Ray-Ban fedez téged”. A közösségi oldal felhasználók személyes adataival kapcsolatos bonyodalmaiból valahogy érthető tehát, hogy miért Ray-Ban Stories nevet kapott a termék a Facebook megnevezés helyett.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!