Kép: Metalesa

Az Ericsson képviselője mellet több, hasonlóan magas beosztású szakemberek arról beszélgettek, mik lehetnek az 5G ökoszisztémák nyerő formulái. 

Jan Karlsson, az Ericsson alelnöke, és a digitális szolgáltatások üzletág vezetője egy olyan eseményen szerzett tapasztalatiról számolt be, ahol az iparág fontos szereplői beszélgettek az ötödik generációs technológiáról. Rajta kívül Enrique Blanco (CTIO, Telefonica), Ruza Sabanovic, (EVP & CTO, Telenor) és Li Huidi (alelnök, China Mobile International Limited Group) csatlakozott a programhoz. A vitaindító ülés célja az volt, hogy feltárjon néhány kritikus sikertényezőt a technológiai vezetők és csapataik számára, hogy lehetővé tegye az üzleti sikert az 5G monetizálása terén. Volt néhány közös gondolat arról, hogy három alapelvet kell megvalósítani:
– Az ügyfeleket kell megkérdezni az igényeikről, és ehhez mérten kialakítani a szükséges tevékenységeket.
– Az új ökoszisztémában partnerként kell közösen kialakítani az ajánlataikat.
– Bátorítanunk kell a kísérletezést ebben az ökoszisztémában, és készen kell állni arra, hogy a kísérletezésen túlmutatóan is cselekedni szükséges.

Dr. Li érdekes módon azt mondta, hogy “termékké kell alakítaniuk képességeiket”, és meg kell ragadniuk az előttük álló lehetőségeket. Azt mondta, hogy a “hálózatközpontú szolgáltatás” modellről át kell térni a “szolgáltatásközpontú hálózat” modellre. Ez Karlsson szerint azt jelenti az Ericsson számára is, hogy “először az üzlet, aztán az 5G gondolkodásmód”.

Jan Karlsson alelnök, és a digitális szolgáltatások üzletág vezetője – Kép: Twitter

Bár egyetértés van abban, hogy “ők lehetnek az iparág digitalizációjának platformja”, és bár elismerik, hogy az elmúlt 18 hónap megmutatta, milyen fontos szerepet játszanak az összeköttetésben – mégsem tudnak meggyőző szolgáltatást kínálni. Vagyis – ahogy Enrique Blanco fogalmazott – “másképp tervezzük, működtetjük és csomagoljuk értéknövelt ajánlatainkat. Az egyik legnagyobb kihívásunk az lesz, hogy ajánlatainkat egyszerű módon csomagoljuk”.

Végponttól végpontig tartó rendszereket kell biztosítani az OSS, a BSS és az 5G Core területén, ami egy innovációt generáló platformot hoz létre. Ehhez bátornak és dinamikusnak kell lenni a partnerségek terén. Mindenekelőtt az ügyfelek igényeiből kell kiindulni.

Ebben az átalakuló környezetben egy újfajta munkamódszerre kell árcédulát ragasztani, de azt is biztosítani kell, hogy az ügyfelek a megfelelő szemüvegen keresztül lássák a hálózatépítőket és a szolgáltatókat. Nem szabad már tovább a csatlakoztathatósági és hálózati szakértelemről beszélni, hanem el kell magyarázni, és meg kell mutatni, mit tudnak tenni értük.

A vitaindítóban résztvevő személyek szerint az ő feladatuk, hogy keményebben dolgozzanak azon, hogy elmagyarázzák az általuk nyújtott értéket. Mindezt úgy kell megtenni, hogy közben gondoskodnak arról, hogy technológiáikat fejlesszék, megfeleljen a távközlési iparági szabványoknak, (például a nyílt API-knak), és zökkenőmentes, biztonságos, skálázható legyen egy több szolgáltatót magában foglaló környezetben. Enrique Blanco rámutatott, az elmúlt 18 hónap és 3 év között a hálózataik radikálisabb fejlődésen mentek keresztül, mint az elmúlt 10 évben.

Karlsson úr szerint az Ericsson számára nagyon fontos, egy olyan világot képzeljenek el, ahol a határtalan kapcsolódás határtalan lehetőségeket jelent. Ezért arra kérte az iparágban dolgozó kollégáit, hogy használják ki ezt a gondolkodásmódot, bátorítsák egymást szakértelmük kibontakoztatásában.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!