Kép: VOI.ID

Az egyik ismert amerikai vadászgép, az F-22 gyártója, a Lockheed Martin az USA védelmi minisztériumának dolgozik, karöltve a Verizonnal. 

A Verizon és a Lockheed Martin megállapodást írt alá az 5G.MIL technológiákon való együttműködésről, amelyek ultra-biztonságos és megbízható kapcsolatokat biztosítanak az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának rendszerei számára. A csúcstechnológiájú platformokat a levegő, a szárazföld, a tenger, az űr és a kibertér területeit átfogó, egységes hálózatban egyesítik A stratégiai kapcsolatról szóló megállapodás egy közös kutatási és fejlesztési laboratóriumi keretet is létrehoz az 5G.MIL technológiák prototípusának, bemutatásának és tesztelésének céljából.

Rod Makoske, a Lockheed Martin főmérnöke és műszaki és technológiai vezető alelnöke szerint cégük tapasztalata a Verizon vezeték nélküli szakértelmével párosulva valóban lehetővé teszi majd a “Joint All-Domain Operations” csatateret. A kereskedelmi 5G technológiák katonai szintű fejlesztésekkel történő hasznosítása lehetővé teszi az azt felhasználók számára, hogy ezt a technológiát gyorsabban és több műveleti környezetben telepítsék. A Lockheed Martin 5G.MIL programja egy robusztus, 5G-képes, heterogén “hálózatok hálózata”, amely integrálja a katonai taktikai, stratégiai és vállalati hálózatokat, és kihasználja a meglévő távközlési infrastruktúra-technológiát.

Kép: Wikipédia

Az 5G.MIL lehetővé teszi az 5G hálózatok, a NextG hálózatok és az operatív védelmi minisztériumi hálózatok közötti átjárhatóságot, hogy minden területen hatékony és rugalmas kommunikációt tegyen lehetővé. A hét elején a Lockheed Martin és a Verizon közös bemutatót tartott a Lockheed Martin Space coloradói 5G tesztpályáján telepített Verizon privát 5G hálózat segítségével. A kezdeti tesztek a Lockheed Martin nyílt taktikai átjárómegoldásai és a Verizon On Site 5G hálózati technológiája közötti átjárhatóságot bizonyították. Konkrétan a Link-16 szabványos üzeneteket fogadó helyzetfelismerő alkalmazásokat összekapcsolták az 5G felhasználói eszközökkel.

Akinek egyébként nem lenne ismerős a Lockheed Martin neve, az igyekezzen emlékezetébe idézni az F-22 Raptor képét, ami az egyik első olyan amerikai nehéz vadászbombázó, amelynek elég sajátos a formája. Hozzá kell tenni, a gép létezése nem feltétlen sikertörténet, mivel gyerekbetegségeit évekkel a hadrendbe állítás után sem nőtte ki. Olyannyira, hogy 1 repült óra karbantartási igénye 30 óra.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!