Kép: Airspace Africa

A Fehér Ház kapott egy olyan levelet, amiben többek között a Boeing is közölte, “jelentős mennyiségű idő” kell az 5G-s veszélyek tisztázásához. 

A levelet egyébként nem csupán a Boeing, hanem az Airbus és több légitársaság is szignózta, közölve, hogy szükségük van a Biden-kormány, valamint a Szövetségi Kommunikációs Bizottság segítségére. Mégpedig azért, mert kemény dió a légiközlekedés és a távközlési iparágak ötödik generációs ellentéteinek tisztázása. A múlt héten az AT&T és a Verizon Communications megállapodott abban, hogy egy hónappal elhalasztják a C-sávú vezeték nélküli szolgáltatás kereskedelmi bevezetését december 5-rőljanuár elejére tervezve.

A Szövetségi Légügyi Hivatal a múlt héten közleményt adott ki, amelyben figyelmeztette a gyártókat, az üzemeltetőket és a pilótákat, hogy intézkedésekre lehet szükség az 5G kiépítése által az érzékeny repülőgépek elektronikájában okozott lehetséges interferenciák kezelése érdekében.

Kép: Business Insider

Az FAA szerint az üzemeltetőknek “fel kell készülniük arra a lehetőségre, hogy az 5G adók és más technológiák interferenciája bizonyos biztonsági berendezések meghibásodását okozhatja, ami olyan intézkedések megtételét teszi szükségessé, amelyek befolyásolhatják a repülési műveleteket”.

A Fehér Ház nem kommentálta azonnal, de a tisztségviselők szerint erősen érintett a kérdésben. Ezt jelzi az is, hogy az FAA biztonsági közleményét is felülvizsgálta, mielőtt engedélyezték volna annak kiadását. A levél szerint a repülőgépipar új szabványok, berendezések és repülőgép/helikopter integrációs megoldások kifejlesztésén fog dolgozni. Ám ezek “részletesebb ismereteket igényelnek a C-sáv kiépítéséről, és jelentős időt vesznek igénybe annak biztosításához, hogy megfeleljenek az FAA robusztus biztonsági követelményeinek”. A levél sürgette a Fehér Házat, hogy az FCC-vel és az FAA-val együttműködve “hozzon létre egy közös ipari munkacsoportot”. Továbbá halassza el az új technológia teljeskörű bevezetését addig, amíg nincsenek megnyugató eredmények.

A CTIA vezeték nélküli kereskedelmi csoport szerint az 5G hálózatok biztonságosan használhatják a C-sávú spektrumot “anélkül, hogy káros interferenciát okoznának a légiforgalmi berendezéseknek”, és számos aktív 5G hálózatot hozott példának, amelyek 40 országban használják ezt a spektrumsávot.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!