Ericsson 5G Deutsche Telekom
Kép: Ericsson

Az Ericsson felmérése szerint az ügyfelek adott szolgáltatóhoz való kötődését nagyban befolyásolja, hogy van-e a kínálatban 5G. 

A 24.hu az Ericsson nagyszabású piackutatására hivatkozva azt írja, hogy azoknál a szolgáltatóknál, ahol előrehaladott az 5G bevezetése, háromszor nagyobb eséllyel maradnak hűségesek az ügyfelek. Ez természetesen a bevételekre is hatással van, ami azt jelenti, hogy kétszer nagyobb eséllyel tudják növelni a pénzek beáramlását, az ötödik generációs technológia terén elmaradott konkurenseikhez képest. A svéd cég felmérése 22 ország 73 mobilszolgáltatóját ölelte fel, és a piaci mutatókat, valamint a felhasználók visszajelzéseit figyelembe véve 4 kategóriába sorolta azokat.

  • 5G felfeldezők: ők azok, akik inkább a megfizethetőségre koncentrálnak, és éppen csak néhány bátortalan lépést tettek eddig az ötödik generációs technológia irányába.
  • 5G ígéretesek: elkezdték használni az 5G nyújtotta előnyöket, de tempójuk kicsit lassú, és nem igazán képviseli magát az innováció a programjukban.
  • 5G feltörekvők: ismerik, és kínálnak is 5G-t, de az ügyfélvisszajelzések abba az irányba mutatnak, hogy van még hová fejlődniük.
  • 5G éllovasok: ezt talán részletezni sem szükséges. Azok a cégek, ahol innovatív szolgáltatásokat kínálnak az ötödik generációs technológiára alapozva, és a kiépítésben is az elsők között szerepelnek.

Ez utóbbi csoport esetében elmondható, hogy átlagosan 75 százalékát fedik be a szolgátatási területükön lévő népességnek. Továbbá a lakosság körében is ismertek, és a célközönség tisztában van azzal, hogy mivel foglalkoznak, milyen csomagokat kínálnak, és milyen lehetőségeket rejt mindez.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!