5G Magyarország

A piaci szereplők együttműködése segítheti azt a folyamatot, hogy a felhasználók ne csendes szemlélői legyenek az 5G fejlődésének, hanem aktív tagjai.

Többször körbejártuk már azt a témát, hogy bár az ötödik generációs technológia egyre nagyobb teret kap földrajzilag és a mindennapi élet terén is, a felhasználók nem törekednek lélekszakadva a váltásra, írja az Infostart az MTI-re hivatkozva. Ennek egyik oka, hogy az ügyfelek a jelenlegi 4G/LTE mellett is elégedettek a szolgáltatóik, legyen szó csomagról vagy eszközről. Ugyanakkor a Deloitte felmérése szerint azok számára, akik az elkövetkezendő 1 évben szolgáltatót fognak váltani, igenis kiemelten fontos az 5G. Olyannyira, hogy ennek elérhetőségét a megkérdezettek többsége a három legfontosabb tényező közé sorolta az ár-érték arány, valamint a hálózat minősége mellett.

5g penetráció

Mindemellett nagyon sokan még mindig olyasmikre használják a telefonjukat, amihez a 4G/LTE bőven elég, hiszen üzeneteket és emaileket küldenek és fogadnak, videókat, fotókat készítenek, közösségi oldalakon múlatják az időt. Éppen ennek is köszönhető, hogy a megkérdezettek mindössze harmada gondolja azt, hogy egy éven belül 5G-re váltana. Ez egyébként nem meglepő jelenség, és Zarándi Miklós, a Deloitte  technológiai tanácsadás üzletágának partnere elmondta:  ahogy a korábbi mobilhálózatok bevezetésekor, úgy a fogyasztókat most is ösztönözni kell arra, hogy új hálózatra váltsanak. Szerinte amint egyre több olyan alkalmazás jelenik meg, ami csakis 5G-vel kompatibilis, egyre több felhasználó lesz, aki a jelenlegi generációról az ötödikre tér át.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!