Kép: Phys

Lassan kezd olyan lenni a repülés és az ötödik generációs technológia egymással folytatott küzdelme, mint egy véget nem érő brazil sorozat. 

A két kormányzati ügynökség (a Szövetségi Légügyi Hivatal – FAA és a Szövetségi Kommunikációs Bizottság – FCC) közötti folyamatos vitának köszönhetően az amerikai mobilszolgáltatók késleltetik az 5G bevezetését, és nem úgy tűnik, hogy a helyzet hamarosan megoldódna. Amint arról a Bloomberg News beszámolt, az FCC hat korábbi vezetőjéből álló csoport hétfőn egy olyan levelet küldött, amelyben azt írták, hogy aggódnak a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) legutóbbi döntései miatt, amelyek erősen befolyásolják a C-sávos spektrumok megnyitását.

Az ügynökségek nem értenek egyet abban, hogy biztonságos-e engedélyezni az 5G berendezések működését az elektromágneses spektrum C-sávnak nevezett részén. Az FAA szerint ez veszélyezteti a repülőgépek biztonságát, mivel az 5G-jelek zavarhatják bizonyos magasságmérők működését. A levelet megfogalmazó Ajit Pai, Tom Wheeler, Mignon Clyburn, Julius Genachowski, Michael Copps és Michael Powell korábbi FCC-vezetők szerint az FAA álláspontja azzal fenyeget, hogy kisiklatja az FCC által évekig tartó műszaki elemzés és tanulmányozás után levont, megalapozott következtetéseket.

Kép: Bilal El-Daou – Pixabay

A levelet Jessica Rosenworcel jelenlegi FCC-elnöknek és Evelyn Remaley-nek, a Nemzeti Távközlési és Információs Hivatal (a távközlési szabályozásban szintén érintett ügynökség) megbízott helyettes államtitkárának küldték, és arra ösztönzi az FCC-t és az FAA-t, hogy működjenek együtt a probléma megoldása érdekében. Az FAA kifogásai miatt a Verizon és az AT&T legalább január 5-ig elhalasztotta 5G-hálózatainak bővítését. Ez a bővítés a C-sávú spektrumot használta volna, ami az FAA szerint veszélyezteti a repülés biztonságát. Itt idéznénk fel az FAA azon döntését, miszerint bizonyos repülőgépeknek csak vizuális megközelítést és leszállást engedélyez.  Ennek eredménye lehet a járatok késése is, de lehetetlen megmondani, hogy ezek a problémák mennyire lehetnek széles körűek.

Néhány iparági megfigyelő szerint az 5G bevezetésének késése nem csak frusztráló, hanem értelmetlen is. Azzal érvelnek, hogy az FAA kulcsfontosságú tanulmánya, amely állítólag az 5G interferenciáját mutatja a magasságmérőkkel, nem igazán támasztja alá az ügynökség állításait, és megjegyzik, hogy 40 másik ország már minden gond nélkül engedélyezte vagy működteti az 5G berendezéseket az aggasztó C-sávban.

Harold Feld, a Public Knowledge fogyasztóvédelmi csoport vezető alelnöke szerint vagy a fizika működik másképp az Egyesült Államokban, vagy a vita középpontjában álló jelentésnek kellene megmagyaráznia,  hogy miért nem mutatkozott interferencia egyetlen más országban sem, ahol a telepítések vagy engedélyezve vannak, vagy már megtörténtek. Hogy a két ügynökség pontosan hogyan fog megoldást találni és hogyan hagyja abba a rádióhullámokért folytatott harcot, nem világos. Az FCC levelére reagáló közleményében az FAA a Bloombergnek azt válaszolta, hogy továbbra is együttműködnek a szövetségi ügynökségekkel és az érintett vállalatokkal a biztonságos repülés melletti 5G érdekében.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!