Kép: Plugged In

Retinaszkennerel, és arcfelismeréssel célzott reklámok, mindenkinek személyre szabott virtuális valóság, mint a Különvélemény című filmben.

Valami hasonló vár ránk az Ericsson szerint, mint ami Tom Cruise-t fogadta a Különvélemény címet viselő moziban. A mai digitálisan tájékozott fogyasztók 2030-ra a bevásárlóközpontokban különféle AR/VR-élményeket várnak és akarnak. Legalábbis ez derül ki az Ericsson ConsumerLab által az AR/VR technológia és a virtuális asszisztensek több mint 7000 korai alkalmazója körében végzett online felmérésből, amely 14 nagyvárosra vonatkozik.

A cég szerint a korai alkalmazók véleményének megismerése hasznos iránymutatást adhat a fogyasztók technológiai elvárásairól a következő évtizedben. A ConsumerLab konkrét feladatul tűzte ki 15 olyan hibrid bevásárlóközpont értékelését, “amelyek digitális technológiával bővítik a fizikai fogyasztói élményt”. Ezek között szerepeltek a magával ragadó és fenntartható vásárlási élmények, high-tech szépségszalonok és egy “meta szabó” is, amely testre szabott ruhákat kínál – AR/VR és AI segítségével – a fizikai vásárlásokhoz (valamint digitális avatárok felöltöztetéséhez).

Kép: General Electric

A felmérésben részt vevők közel 80%-a arra számít, hogy 2030-ra mind a 15, az Ericsson által megjelölt koncepció elérhető lesz valamilyen formában, és 85%-uk legalább tíz ilyen létesítményt maga is használni szeretne. A megkérdezetteknél tízből négy azt is elmondta, hogy legalább öt ilyen létesítményt szeretne a helyi bevásárlóközpontban.

Az első tíz

A felmérés eredményei alapján az Ericsson ConsumerLab elkészítette a 10 Hot Consumer Trends 2030 című jelentést, amely a tíz legnépszerűbb digitális bevásárlóközpont-koncepcióra összpontosított. Ezek elemzésével létrehozták a 2030-ra talán létező, úgynevezett “Everyspace Plaza” elgondolást. A felmérésben részt vevők közel 80%-a el tudja képzelni, hogy a rendezvénycsarnokokban telepresence technológiát alkalmaznak, hogy a művészek digitálisan úgy léphessenek fel, mintha ott lennének. A kulturális élmények – mozi, színház és koncertek – esetében szintén nagy a VR/AR támogatottság.

Talán meglepő eredmény, de a felmérésben részt vevők 25%-a, nem szeretne a Különvélemény világába csöppenni, mert szerintük az ilyesmi “negatívan” hathat rájuk. Úgy tűnik, a rendkívül magával ragadó élmények nem mindenkinek valók.

Az “Everyspace Plaza” egyéb létesítményei közé tartozik egy “hibrid edzőterem”. Tízből nyolc megkérdezett válaszadó AR/VR futópadokat vár, amelyek online környezetbe helyezik őket.

Lelkesedés mutatkozott egy “magával ragadó szépségszalon” iránt is, ahol a volumetrikus modellezési technológia segítségével digitálisan javítható a megjelenés. Ugyanakkor az egyik félelem ezzel szemben az volt, hogy a megkérdezettek közel 40%-a szerint túl drága lenne ahhoz, hogy rendszeresen járjanak ilyen szépségszalonba.

Kép: Inc. Magazine

Többen várják azt, hogy a különféle építőanyag kereskedésekben, illetve bútorboltokban a saját otthonukat vetítsék nekik a padlóra, így tulajdonképpen virtuálisan kipróbálhatják náluk hogyan mutatna az adott termék.

Nem meglepő, hogy mivel a felmérés összes válaszadója nagyvárosi területen él, így élénk volt a lelkesedés a természettel való digitális interakció iránt. A megkérdezettek 73%-a tudott elképzelni egy “AR/VR állatkertet”, ahol bármilyen állattal interakcióba léphetünk, még azokkal is, amelyek már kihaltak.

Nos, ez természetesen nem kiköpött mása a Különvélemény világának, és szerencsére a felmérés üzenete sem az, hogy ilyen lesz. Ugyanakkor látható, hogy milyen irányba haladunk majd az ötödik generációs technológiával.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!