Kép: Copperberg

Az olyan gigászok, mint az Apple, a Google, vagy a Meta, mind új területeken igyekeznek megszerezni a piaci elsőséget. 

A Light Reading szerint világ három legnagyobb technológiai vállalata vagy már aktívan fejleszti a kiterjesztett valóság (AR) és a virtuális valóság (VR) headseteket, vagy éppen erre készül. Ezek a törekvések értelemszerűen a gyors 5G hálózatokra alapoznak, amelyeket olyan vállalatok építenek és reklámoznak folyamatosan, mint a Verizon, az AT&T és a T-Mobile. Az olyan gigászok, mint a Google, az Apple és a Meta lépései az okostelefonokon túli nagy technológiai platformok csatáját vetíthetik előre. Még korai, de az 5G hálózatüzemeltetők számára a fejlődő trend a hordozható, viselhető eszközök új kategóriáihoz vezethet, amelyek sok 5G-kapcsolatot használnának.

Google szemüveg?

Az Ars Technica beszámolója szerint például a Google a közelmúltbeli felvásárlásai, felvételei és álláshirdetései alapján egy új AR platform és eszköz kifejlesztésére készülhet. Egy ilyen lépés lényegében második próbálkozást jelentene egy olyan vállalat részéről, ami elég nagyot hasalt a Google Glass headset majdnem egy évtizeddel ezelőtti kiadásával. A beszámoló szerint a Google 2020-ban vásárolta fel a kanadai North okosszemüveg-gyártót. Nemrég pedig felvette Mark Lucovsky-t, aki egykor a Meta (korábban Facebook) vegyes valóság operációs rendszerével kapcsolatos munkáit vezette. A Google a közelmúltban számos olyan álláshirdetést tett közzé, amelyek tömegpiaci AR és VR ambíciókra utalnak. Az egyik ilyen szerint a jelentkezők egy “innovatív AR-eszközön” dolgoznának. Egy másik hirdetésben pedig az szerepelt, hogy a gigavállalat

“arra összpontosít, hogy a mobileszközökön keresztül emberek milliárdjai számára tegye elérhetővé a magával ragadó számítástechnikát”.

Az Apple és a piaci alapozás

De nem csupán a Google mozgolódik, hiszen a Bloomberg információi szerint az Apple nemrég vette fel a Meta kiterjesztett valósággal kapcsolatos kommunikációjának vezetőjét, Andrea Schubertet.

Kép: General Electric

Egyes hírek szerint azonban az Apple jövő évi első headset-bemutatója nem egy nagy, tömegpiaci fogyasztói eszköz lesz, hanem egy csúcskategóriás, drága valami, amellyel a vállalat megkezdi az AR/VR-tartalmak és -szolgáltatások piacának beindítását a fejlesztők körében. A Google és az Apple ilyen erőfeszítései a Meta példáját követnék, amely már most is jelentős üzletet működtet az Oculus VR-headsetjeire építve.

Egyéb erőfeszítések

A teljes körű VR-élmény extrém számítási és megjelenítési követelményei – azzal együtt, hogy az ilyen, viselhető dolgoknak könnyűnek és kényelmesnek kell lenniük – valószínűleg kezdetben a vezetékes vagy Wi-Fi világában tartják majd őket. Végül is a 4G és 5G technológiák bevonása gyakran növeli az eszközök hardveres igényét és csökkenti az akkumulátor élettartamát. Ez azonban nem akadályoz meg néhány hálózatüzemeltetőt abban, hogy beruházzon a bevételtermelő eszközök egy teljesen új osztályába. A Verizon például a minap jelentette be, hogy megállapodást kötött az okosszemüvegeket gyártó Vuzix-szel, hogy a világon egyedülálló élményt nyújtsanak a sportok és a játék szerelmeseinek. A vállalatok elmondták, hogy a közelgő CES 2022-n tervezik bemutatni erőfeszítéseik eredményeit. Neville Ray, a T-Mobile hálózati vezetője is gyakran beszélt arról, hogy reméli, az AR/VR headsetek az 5G szolgáltatók számára a növekedés új korszakát fogják elindítani.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!