Kép: NBC News

Még alig kezdődött el 2022, de az amerikai mobilszolgáltatók és a repülés képviselői máris összeakasztották a bajuszt. 

Az AT&T valamint a Verizon Communications vezérigazgatói elutasították az új 5G vezeték nélküli szolgáltatás január 5-re tervezett bevezetésének elhalasztására vonatkozó kérést de felajánlották, hogy ideiglenesen új biztosítékokat tegyenek. Pete Buttigieg amerikai közlekedési miniszter és Steve Dickson, a Szövetségi Légügyi Hivatal vezetője levélben kérte az AT&T vezérigazgatóját, John Stankey-t és a Verizon fejét, Hans Vestberget, hogy legfeljebb két hétig halasszák el az 5G kereskedelmi bevezetését.

A szolgáltatók vasárnap közös levélben közölték, hogy hat hónapig nem telepítik az 5G-t a repülőterek környékén, de elutasították a C-sávos nagyfrekvenciás spektrum használatának szélesebb körű korlátozását. Mint írták, a közlekedési minisztérium javaslata

“felelőtlen lemondás lenne a világszínvonalú és globálisan versenyképes kommunikációs hálózatok kiépítéséhez szükséges működési ellenőrzésről”.

Ugyanekkor az FAA azt nyilatkozta a CNN Businessnek, hogy átvizsgálják a cégek legutóbbi levelét arról, hogy miként lehet enyhíteni az 5G C-sávú adásokból származó interferenciát. Az ezt követő lépéseket pedig az amerikai repülésbiztonsági szabványok fogják irányítani. Mint ismert, a légiközlekedési iparág és az FAA aggodalmakat fogalmazott meg az 5G esetleges interferenciája miatt az olyan érzékeny repülőgép-elektronikával kapcsolatban, mint a rádiós magasságmérők. A távközlési cégek szerint az általuk javasolt zóna jelenleg is használatban van Franciaországban, bár némi különbséggel, ami a C-sáv telepítésének szerény technikai különbségeinek köszönhető.

“A fizika törvényei ugyanazok az Egyesült Államokban és Franciaországban” – írták a vezérigazgatók. “Ha az amerikai légitársaságok minden nap üzemeltethetnek járatokat Franciaországban, akkor ugyanezeknek az üzemeltetési feltételeknek lehetővé kell tenniük számukra, hogy ezt az Egyesült Államokban is megtehessék”.

Kép: CNN

Az FAA és Buttigieg pénteken azt javasolták, hogy határozzák meg azokat a kiemelt repülőtereket, “ahol egy pufferzóna lehetővé tenné a légiközlekedés biztonságos folytatását, amíg az FAA befejezi az interferenciapotenciálra vonatkozó értékeléseit”.
A kormányzat azon dolgozna, hogy “minden kiemelt repülőtéren enyhítő intézkedéseket” határozzon meg, hogy a legtöbb “nagy kereskedelmi repülőgép minden körülmények között biztonságosan üzemelhessen”. A légitársaságok szakszervezetei támogatásukról biztosították Buttigieg javaslatát.
A vezeték nélküli szolgáltatók, amelyek egy 80 milliárd dolláros kormányzati árverésen nyerték el a C-sávos spektrumot, korábban hat hónapig elővigyázatossági intézkedéseket fogadtak el az interferencia korlátozása érdekében.

Az American Airlines, a Fedex Corp. és más egyéb cégeket képviselő Airlines for America szakszervezet csütörtökön arra kérte a Szövetségi Kommunikációs Bizottságot (FCC), hogy számos repülőtér környékén állítsa le a telepítést , figyelmeztetve, hogy mindez naponta több ezer járatot érinthet negatívan. A légitársaságok csoportja közölte, hogy hétfőn bírósághoz fordulhat, ha az FCC nem lép. A CTIA vezeték nélküli iparági csoport szerint az 5G biztonságos, és a spektrumot már mintegy 40 másik országban használják.

Várjuk tehát az amerikai szappanopera következő epizódját…

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!