Kép: Joby Aviaton

Dél-Koreában a távközlési vállalatok egy olyan üzletág képében látják az egyik nagy lehetőséget, ami első látásra tőlük idegen közegnek tűnik. 

A dél-koreai távközlési vállalatok, amelyek oly gyakran úttörők a távközlésben, új versenyterületre találtak, ami nem más, mint a légi taxi. Az SK Telecom vezérigazgatója, Ryu Young-sang a Korea Times beszámolója szerint nemrég azt mondta, cégük célja, hogy 2025-re egy légi kereskedelmi szolgáltatási üzletág is beinduljon.

Ryu egy vállalati blogban így fogalmazott: “Az SKT 2025-re a városi légi mobilitás (UAM) kereskedelmi forgalomba hozatalának élére áll a koreai égbolton, és 2030-ra autonóm szolgáltatásokat fog nyújtani”. Ezzel a törekvésével nincs egyedül. A koreai kormány szintén 2025-öt tűzte ki a városi légi szolgáltatások indításának céldátumaként.

The Verge

Ennek érdekében az év elején indította el a K-UAM Grand Challenge elnevezésű versenyt, amelynek célja, hogy a koreai vállalatok teszteljék a városi légi közlekedés biztonsági és üzemeltetési képességeit, és amelynek demonstrációs repüléseit jövőre tervezik. Az SKT, valamint két riválisa, a KT Corp és az LG Uplus is részt vesz a versenyben, így a három távközlési vállalat egymás ellen, valamint a koreai repülőgépipar nehézsúlyú szereplői ellen versenyezhet.

Az LG Uplus, a legkisebb szolgáltató, a Kakao Mobility nevű fuvarmegosztó céggel, a GS Caltex olajipari vállalattal, a Jeju Air légitársasággal, a Pablo Air helyi dróngyártó céggel és a brit Vertical Aerospace-szel szövetkezik.

Lee Sang Yeob az LG Uplus részéről elmondta, hogy a cél annak bizonyítása, hogy az olyan mobiltechnológiák, mint az 5G

“képesek magas színvonalú szolgáltatást nyújtani, akár a földön, akár a levegőben”.

A KT tavaly novemberben alakított konzorciumot olyan partnerekkel, mint a Hyundai Motor, amely egyike annak a maroknyi koreai cégnek, ami városi mobilitási járművek építését tűzte ki célul. A KT konzorciumában a Korean Air légitársaság és az Incheon International Airport Corp. is részt vesz. A fent említett távközlési vállalatok mindegyike nagyobb, hosszú távú eredményekre törekszik, mint a kezdeti PR-lendület, amely a koreai légi mobilitási piacra való beszállással jár. A nagyobb jutalom a hatalmas globális üzletből való részesedés lenne. A Morgan Stanley becslése, miszerint 2040-re 1 billió dolláros piacra lehet számítani, elég jól szemlélteti, valójában miről is van szó.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!