Persze ez a pénztárca nem a felhasználók zsebében van, hanem a szolgáltatóknál, derül ki a három legnagyobb piacot megvizsgálva.
A Strategy Analytics elemzője, Philip Kendall legfrissebb adatai szerint az olyan piacokon, mint az Egyesült Államok, Kína és Dél-Korea, az 5G szolgáltatás már érezhetően hozzátesz a szolgáltatók bevételeinek növekedéséhez. Ami jelenleg évi 3-4%-ot jelent (2012 óta nem látott szintek), és az 5G az egyik, bár nem a legfontosabb tényezője a növekedésnek. Az Egyesült Államokban 2022 március végén 104 millió élő 5G-kapcsolat volt, ami a piac 27%-át jelenti. Ezek a számok összhangban vannak Dél-Koreával (31%) és Kínával (25%). Érdekesség, hogy a pénztárca a mobilszolgáltatók esetében az 5G széles körű bevezetése előtt apadóban volt, most viszont elkezdett felszedni magára. Ugyanakkor azt Kendall is megjegyzi, hogy az 5G nem az egyetlen tényező, amely befolyásolja a bevételeket.

És a számításokon túl más tényezők is szerepet játszanak, mint például a kulturális vagy politikai különbözősége. Dél-Korea számára nagyon fontos, hogy büszke legyen technológiai fejlettségére, míg Kínában politikai okok mentén segítette a kormány a szolgáltatókat az 5G bevezetésében. Ráadásul az 5G amerikai piaca sokkal másképp alakult, mint a kínai és a dél-koreai. Az SK Telecom Ifland nevű metaverzum platformjának már több mint 1 millió aktív felhasználója van naponta, akik látogatásonként több mint egy órát töltenek a szolgáltató virtuális világában. Kínában pedig a Strategy Analytics több mint 4000 privát 5G hálózatot számolt össze, miközben az Egyesült Államok mindkét szektorban jelentős lemaradásban van. Kendall azonban rámutatott, hogy az amerikai szolgáltatók sokkal nagyobb mértékben összpontosítanak a fix vezeték nélküli hozzáférésre (FWA), mint ázsiai társaik.
További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!