netflix
Kép: Netflix

A Netflix a meglassult előfizetői növekedést igyekszik úgy kompenzálni, hogy bedobálja a nézők közé a reklámokat, cserébe olcsóbbak lehetnek a csomagok. 

A Netflix több hirdetés-technológiai partnerrel tárgyal, mivel a streaming óriás azt a tervét követi, hogy olcsóbb, reklámokkal támogatott lehetőségekkel ellensúlyozza a lassú előfizetői növekedést. Ehhez értelemszerűen reklámtechnológiát kell vásárolnia, ugyanakkor az sem kizárt, hogy saját reklámüzletágat fog kiépíteni. Legalábbis erről beszélt Ted Sarandos, a vállalat társ-vezérigazgatója az e heti franciaországi Cannes Lions konferencián. Ami a lehetséges közeljövőbeli hirdetés-technológiai partnereket illeti, úgy tudni, hogy a Comcasthoz tartozó NBCUniversal és a Google szerepel a leginkább esélyesek között. A Netflix maga is elismerte, hogy egy nagy ügyfélszegmenst hagy ki azzal, hogy nem forgalmazza a szolgáltatás olcsóbb, reklámokkal támogatott változatát.

Kép: MARCA

Ha a hirdetési modell végül elég fontossá válik ahhoz, hogy a cég teljes ellenőrzést akarjon, akkor talán saját platformot épít, és ezt úgy teszi, hogy integráltabb legyen, és kevésbé szakítsa meg az élményt egy-egy reklámmal, mint ahogyan azt a tévében tapasztaljuk. Sarandos arra a pletykára is reagált, hogy esetleg felvásárolnák a Rokut, mégpedig úgy, hogy nincs szükségük a cégre. A streaming szolgáltató hirdetéssel támogatott modelljének híre áprilisban került terítékre, miután a vállalat 2022 első negyedévében 200 000 streaming előfizetőt veszített. Érdekesség, hogy elemzők szerint bár valóban segíthet a reklámokkal támogatott olcsóbb csomag, ezzel a vállalat a saját közönségének egy részét is kannibalizálhatja.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!