Netflix
Kép: Netflix

A Netflix a korábbi várakozásoknak megfelelően első körben nem tudja magától beröffenteni a reklámos csomagokat, így a Microsoft fog besegíteni neki. 

Mint korábban megírtuk, a Netflix kezdetben a “vásárlás” útját választja a reklámok világába való betörése során. Ennek megfelelően a minap bejelentette, hogy nagymértékben támaszkodik a Microsoftra a reklámokkal támogatott előfizetési lehetőségek bevezetését illetően. A pénzügyi feltételeket és a megállapodás hosszát nem hozták nyilvánosságra, de a Microsoft szerepe elég jelentősnek tűnik. A redmondi céget Greg Peters, a streaming szolgáltató COO-ja és termékigazgatója szerint globális reklámtechnológiai értékesítési partnereként jelölték meg. Leginkább azért, mert a Microsoft bizonyítottan képes támogatni minden hirdetési igényüket, miközben a reklámokkal tűzdelt termékek kidolgozásán igyekeznek.

Netflix
Kép: MARCA

Illetve szerinte van egy hosszú távú elem is, miszerint a Microsoftnak “megvan a rugalmassága ahhoz, hogy idővel mind a technológiai, mind az értékesítési oldalon innovációt hajtson végre, erős adatvédelmi biztosítékok mellett. Érdemes tudni, hogy a Microsoft évek óta épít és vásárol hirdetési technológiákat, amit a májusában a májusban bekebelezett Xandr (egy programozott/automatizált hirdetésekre specializálódott cég) felvásárlása is mutat. A Microsoft online hirdetési üzletágához tartozik a Bing keresőmotorja is, de a Xandr-üzlet egyértelműen biztosította a Netflix hirdetési üzletágáért való versengéshez szükséges technológiát. Mikhail Parakhin, a Microsoft webes élményekért felelős elnöke elmondta, hogy a vállalat hozzáfér a Netflix prémium összekapcsolt TV-készletéhez, és hogy a Netflixen kiszolgált összes hirdetés kizárólag a Microsoft platformján keresztül lesz elérhető.