USA

Úgy tűnik a tengerentúlon van egy olyan szolgáltatás, ami hosszú sikertörténete után mintha hanyatlani látszana. 

A Comcast, a Charter Communications és az Altice USA, az Egyesült Államok vezető kábelszolgáltatói 2022 második negyedévében mintegy 60 000 szélessávú ügyfelet bukta el, ami a Leichtman Research Group (LRG) bejegyzése szerint a kategória első negyedéves vesztesége. Ez már csak azért is érdekes, mert tavaly ezen időszak alatt 840 000-es nyereséget könyvelhettek el. Az LRG megállapította, hogy az ország vezető távközlési vállalatai mintegy 85 000 szélessávú előfizetőt veszítettek 2022 második negyedévében, szemben az egy évvel korábbi negyedév 50 000-es nettó nyereségével. A negyedévben az amerikai szélessávú szolgáltatások általános képe határozott lassulást mutatott. Az LRG szerint a piac mintegy 96%-át képviselő vezető amerikai kábel-, távközlési és FWA-szolgáltatók 670 000 nettó szélessávú ügyfelet szereztek a negyedévben, szemben a 2021 második negyedévében tapasztalt mintegy 1 millió előfizető pro forma nyereséggel.

usa
Kép: YouTube

Az LRG szerint a 2022 második negyedévében szerzett összes szélessávú új ügyfelek száma a 2021 második negyedévében szerzettek 67%-át tette ki. Ez a csoport a negyedévet mintegy 110 millió előfizetővel zárta. A piacot továbbra is a kábel vezette 75,6 millió előfizetővel, amelyet a vezetékes távközlési vállalatok (32,2 millió) és az FWA-szolgáltatók (2,2 millió) követtek. Nem teljesen világos, hogy az amerikai kábelipar hogyan fog reagálni a szélessávú szolgáltatáskategóriában – amely ma már az üzletág központi elemének tekinthető – tapasztalható zavaros tendenciára. Elképzelhető, hogy a drága csomagokkal szemben a jobb ár-érték arányú csomagok és az olyan szolgáltatások fognak előtérbe kerülni, amelyek az ügyfeleket helyezik a fókuszba ahelyett, hogy természetesnek vennék őket. Hozzá kell tenni, továbbra is nehéz idők járnak az amerikai fizetős televíziózásban. Az LRG azt is megállapította, hogy a vezető amerikai fizetős televíziós szolgáltatók 2022 második negyedévében 1,92 millió előfizetőt veszítettek, ami az előző negyedévben mért 1,23 milliós pro forma nettó veszteséghez képest szélesedett. A vezető kábelszolgáltatók 950 000 pay-TV előfizetőt veszítettek a negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 590 000-es veszteséggel. A többi “hagyományos” fizetős televíziós szolgáltató 700 000 előfizetőt veszített a negyedévben.

További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!

 

 

FORRÁSLight Reading