A kevesebb hirdetési bevétel miatt a Roku úgy döntött, ötszázalékos létszámleépítést hajt végre.
A cég a technológiai szektorban egy újabb vállalat, amely elbocsátásokat indított el. Tegnap jelentette be ugyanis, hogy mintegy 200 munkahelyet szüntet meg az Egyesült Államokban, ami az alkalmazottak mintegy 5%-át jelenti. “Az iparágunkban jelenleg uralkodó gazdasági körülmények miatt meghoztuk azt a nehéz döntést, hogy a Roku létszámköltségeit várhatóan 5%-kal csökkentjük”, áll a vállalat közleményében. “Ez körülbelül 200 munkavállalói pozíciót érint az Egyesült Államokban“. Becslések szerint a döntés 28-31 millió dollár egyszeri költséggel jár, amelynek nagy része 2022 negyedik negyedévében fog felmerülni.
A vállalat hozzátette, a csökkentés lehetővé teszi, hogy “kulcsfontosságú stratégiai prioritásokba fektessen be a jövőbeli növekedés előmozdítása és vezető pozíciónk erősítése érdekében”. Azt azonban nem részletezte, hogy ezek a prioritások mit takarnak. De a cég, amely az okos tévék és streaming lejátszók platformjáról, valamint a reklámokkal támogatott The Roku Channelről ismert, nemrég egy okosotthon termékcsaládot indított, amely biztonsági kamerákat, videós ajtócsengőket és csatlakoztatott világítást tartalmaz. A hardverek értékesítése mellett havi és éves előfizetési opciókat is árul az okosotthon termékcsaládhoz. A Rokunál végrehajtott létszámleépítés oka, hogy a vállalat lassuló növekedéssel számol, miközben a pénzügyi közösség figyelmeztetései szerint ellenszéllel néz szembe a forgalmazási üzletágában.

A platform üzletága, amely a reklámra, tartalomra és operációs rendszer licencelésére összpontosít, 2022 harmadik negyedévében 670 millió dolláros bevételt ért el, ami 15%-kal magasabb az előző év azonos időszakához képest, de szekvenciális alapon elmaradt a 673,2 millió dolláros bevételtől. A Player bevételek 91 millió dollárt tettek ki, ami 7%-os csökkenést jelent éves szinten. A 2022 harmadik negyedévére vonatkozó részvényesi levelében pedig arról írt a cég, hogy az ünnepi szezonba lépve a makrokörnyezet további nyomást gyakorol a fogyasztók diszkrecionális kiadásaira, és rontja a reklámbevételeket, különösen a televíziós szórás piacán. Bár a Rokunál arra számítanak, hogy ezek a körülmények átmeneti jellegűek, de nem tudják megjósolni, hogy mikor stabilizálódnak. Ennek megfelelően a vállalat figyelmeztetett, hogy a negyedik negyedévben alacsonyabb Player és Platform bevételekre számít éves szinten.
A Roku most 800 millió dolláros teljes negyedik negyedéves nettó árbevételre számít, ami a 2021 negyedik negyedévében elért 865,3 millió dolláros bevételhez képest csökken. Természetesen nem csak a Rokunál mennek mostanság rosszabbul a dolgok. A Warner Bros. Discovery vezérigazgatója, David Zaslav az e heti RBC Capital Markets Global Technology, Internet, Media and Telecommunications konferencián tartott beszédében a jelenlegi reklámpiacot “nagyon gyengének” jellemezte, és gyengébbnek, mint a COVID-19 járvány korábbi szakaszában volt. “Ez elég gyorsan változhat” – tette hozzá, de hangsúlyozta, hogy “elég nagy probléma az egész karácsonyi szezonnak”.
További érdekes cikkekért és hírekért kövesd Facebook oldalunkat!